onsdag 8. oktober 2008

Ankomstens stund

Da har jeg fått tastet og klikka meg inn hit på BlogSpot.Com etter mye nøling og fortvilte tanker om bloggings til tider navlebeskuende og infantiliserte innhold og om hvorfor JEG, som forøvrig er et nokså tenkende individ som tenker på flere ting enn bare hva jeg skal ha til middag etter skolen, selvom disse berømte middagstankene er noen deilige og orgasmiske tanker som virkelig får meg til å slappe av og virkelig glede meg til å sette meg ned med familien min og ete i vei, for uten mat greier man seg ikke lenge.

Men uansett, hvorfor skal jeg komme hit og skrible ned mine personlige tanker, og late som om det er en hemmelig dagbok, men for å finne ut at folk faktisk kan lese alt hva jeg skriver?
Delvis fordi jeg idag på bussen følte en desperat følelse for å få ut noen tanker, og det vil dermed ikke bare si personlige følelsesreferat, men muligens også mine meninger om livet og verden idag. Muligens ispedd litt skittkasting, sladder og litt radikale politiske meninger som virkelig vil sjokkere deg og forhåpentligvis åpne øynene dine for hva som skjer i verden idag.

Av forskjellige årsaker velger jeg å skrive annenhvert innlegg på nynorsk, fordi jeg egentlig liker klangen på nynorsk og fordi jeg mener at det er viktig å bevare det også blant ungdommen i dag, fordi det ER norsk. Bokmål er en fornorsket versjon av dansk, og for de som ikke vet det (av forskjellige sosiale grunner) så hadde Danmark kontroll over Norge, eller Noreg, i flere hundre år.

Da er det på tide for meg å slenge meg til sengs for å hvile mine lemmer, så vi sees snart igjen, gjør vi ikke? =)

-T

12 kommentarer:

Anastasia sa...

Jeg trodde virkelig ikke at det var noen andre enn meg som likte nynorsk!(jeg husker jeg sa noe lignende på u.skolen engang. Da ble jeg sterkt beskyldt for smisk, også var ikke det tilfelle engang)

Forøvrig syns jeg det er sterkt å si at annenhvert innlegg skal være på nynorsk. Meget imponerende.

- V

TobiasRA sa...

Jau, du. Vi kan gjere ein avtale? Vi kan jo snakka nynorsk her mellombels dei ekte innlegga?

Om du seiar at du likar nynorsk på ungdomskulen, blir du ofte teken for ein smiskar som berre... smiskar. Hehehe. :P

Eg hugs at eg hata nynorsk i begynningen, men då eg fekk ein god karakter i nynorsk, sa eg til meg sjølv; no skal eg elska nynorsk. Og det gjer eg. ;)

Tinachk sa...

Tobias, tobias. Drit i nynorsken. Vær så snill. Vær så snill?

Karoline sa...

Kan være enig i at det "er en fin klang" eller hva du sa, i nynorsken... Men, jeg liker den fortsatt ikke:P så om du vil at jeg skal lese bloggen din, plis ikke skriv på nynorsk xP <3

Anastasia sa...

Haha, folk er teite. Uansett har han skrev han i innlegget over at han droppa det, fordi han måtte sitte med ordboka hele tia. Noe som er meget forståelig!:P

Anastasia sa...

Åh, beklager Tobias, eg gløymte avtala. Men berre så de er klart. Eg lika kanskje nynorsk men eg er verkeleg ikkje flink! Så om vi skal hold avtala vil du nok les mykje feilstavingar og bøyningar og alt som er!

TobiasRA sa...

Jajajjajajja.
Okei, ingen innlegg med nynorsk heretter, men jeg får lov til å skrive på nynorsk på kommentarer. ;D

TobiasRA sa...

Neida, god nynorsk, det der. :P

Karoline sa...

Good^^
Nice blogg btw;P

TobiasRA sa...

Takk. Hva burde jeg fokusere på i fremtiden, synes du? Hva likte du ved den? :)

Karoline sa...

Fokuser på det du syns er viktig du, og det du vil skrive ;D da blir det bra vettu :) du som har så mange tanker osv. ;P vet ikke hva som var bra jeg, jeg bare syns det ^^

Unknown sa...

Skriv om Mannen som elsket Yngve når du er ferdig å lese!