søndag 14. desember 2008

Tegneserieskaper?

Jeg har en indre lyst til å bli en tegneserieskaper. Å illustrere noe, er veldig viktig for meg, og å kunne gjøre det morsomt og få folk til å le litt i hverdagen er veldig varmende. Har alltid likt å tegne tegneserier som et lite avbrekk fra min vanlige tegnestil, som i mange tilfeller er sterkt inspirert av realismens grunnregler om å fange et realistisk bilde.

Og med tegneserier mener jeg ikke anime-relaterte tegneserier, selvom noen få anime-tegneserier kan ha et godt innhold, så avskyr jeg tegnestilen hos amatører og kopister, og jeg prøver å holde meg unna den tegnestilen.

Jeg går for en litt mer Pondus-inspirert tegnestil, og hvis jeg noensinne skulle blitt tegneserieskaper, ville jeg vel tro at jeg ville gått for enrutere, som Larsons Gale Verden og Rutetid.
De kan illustrere SÅ mye med bare ett enkelt bilde.

Men nå legger jeg meg, må tidlig opp og rekke bussen i morgen, for i morgen skal vi lage julekort. ^^)

(Skal prøve å poste noen tegneserie-enrutere for dere her)

8 kommentarer:

Elise sa...

Æsj, vi skal lage jule-CD. Måtte bare få ut avskyen min om det.

TobiasRA sa...

Var det ikke julekort? Åja... :P

Anastasia sa...

Det er ingen tvil om at du har store muligheter til suksess da Tobias. Min bror går rundt med samme drømmen også faktisk.

Bare du har tro på deg selv ser jeg ingen grunn til at du ikke skal klare det.

Du er flink.

TobiasRA sa...

Woah, takk.
Skal prøve å leve opp til drømmen, skal ikke skuffe dere. ;)

Anonym sa...

Hdde du hatt Mac hadde du hatt Comic Life, hvor du kan lage tegneserier. Men du har ikke mac, så no comic life fer ya

Anonym sa...

Tinis er slem (hilsen Mille og, siden hun sitter ved siden av meg og nikker)

Men skriv oftereee, Tobias!

Anonym sa...

Du er tagget!!!!!

TobiasRA sa...

Jeg bruker vanlige tegneark med linjal og penn. Blyant bruker jeg til å skisse. :)
Trenger ikke noe ComicLife-shait, selvom hvis jeg hadde satsa på tegneserier, ville jeg vel skaffet meg det. :)